Skip to content

The Good, the Bad and You

Titlen The Good, the Bad and You refererer til de dilemmaer som ofte opstår I mødet med et andet menneske, en ny udfordring eller en anden kultur. Forestillingen giver et indblik i den russiske ungdoms virkelighed, hvor barske realiteter og kampe i mange afskygninger blander sig med frygtløshed, håb og en ukuelig vilje til at møde livet.

Medvirkende

Koreografi: Lotte Sigh
Musik: Tune Madsen
Visuelt Design: Lars Egegaard Sørensen
Kostumer: Maria Wolf
Dans: Pantera Chamber Ballet
Koregraf assistant og solodanser: Phillip Benjamin Jenkins
Koreograf assistant: Julia Giertz
Prøveleder og oversætter: Dinara Fathakova
Production: Pantera Chamber Ballet, Eupean EUNIC / Intradance & Copenhagen Dance Arts
Opført I Rusland på: Petr Fomenko Teatret, Moskva maj 2010 & Unix teatret, Kazan maj 2010

Forestillingen er støttet af EU og Kultur Ministeriet i Tatarstan

Anmeldelser

Christian Albrechtsen, Terpsichore, skrev om The Good, the Bad and You, maj 2010
“The Good, The Bad and You” er en forestilling, der tør være søgende og insistere på, at det er mødet, der er det vigtigste. Mødet i bogstaveligste forstand mellem to forskellige traditioner og kulturer. Koreografen og det russiske kompagni i dette tilfælde. Men også mødet i en mere abstrakt form.

Lotte Sighs koreografi var ekstremt fysisk og overvældende, nøjagtigt som når den eksistentielle søgen smelter sammen med de rammer, der holder os alle sammen fast – forhistorie, kultur, baggrund etc.
På scenen i Petr Fomenko Teatret bevægede danserne sig ud og ind ad forskellige relationer. Dansere stod på hovedet i breakdance-lignende stil, blev kastet rundt som dukkelignende skabninger, et pars duet efterfulgtes af det næstes. Perspektiverne forvrængedes og blev vredet på alle leder. Også i bogstaveligste forstand. På et tidspunkt blev to dansere filmet oppefra, mens de lå på scenegulvet i forskellige kombinationer. Det blev projiceret op på skærm, så danserne på samme tid lå ned og så ud, som om de kravlede op.

På en måde mindede koreografien om et fyrværkeri. Én stor, kropslig energiudladning. Den ene raket efter den anden affyredes hen over scenen, mens lyset ramte dansernes kroppe fra forskellige vinkler i forskellige farver. Det var en hæsblæsende rejse, og de forskellige tableauer forplantede sig i kroppen, så forestillingen helt fysisk manifesterede sig nede på rækkerne.”

Ksenia Sheetova, Dance Russia, skrev om The Good, the Bad and You, 25. maj 2010

“Gradually the dancers involve you in their world, share their emotions through the motion of their bodies, so you wish to look closely at the image they create.”

“There is a strange feeling of unity in the piece, which is happening in a burst of inspiration. One of the original ideas of the piece is the usage of a screen, which lets you see the dancers from above and from the side simultaneously and observe them creating the images. You can even hear their breath, feel their inner excitement and emotions, compressed and given to the audience step by step, sip by sip.”